Erciyes'e giden yol


Erciyes`e Giden Yol
Bir gün dolaşırken eteklerinde,
Bir yol gördüm Erciyes’e doğru giden
Kar beyaz başını yüreğimde resmederken
Bir yol gördüm Erciyes’e doğru giden
Bu kaçıncı aşk diyordum, bu kaçıncı aşık
Her yürekte taşınır mı bu zirve?
Her gönülde bu yanardağ, bu volkan
Bütün zamanlarda kıble gibi yürekleri kavuran
Tennuri gibi yanan, Burhaneddin gibi savrulan
Bir gönül diyordum, bir ocak diyordum
Bir yol gördüm Erciyes’e doğru giden,
Ressamlar oturmuş dizi dizi,
Şairler gördüm mısra mısra
Ben de katıldım işte bu kervana
Siz yüce nedir bilir misiniz?
Bilmezdim Erciyes`i görmeden yücenin ne olduğunu,
Bir kutup gibi cezbedici
Eşşiz bir tablo gibi,
Nadide bir heykel gibi,
Muhteşem bir kitap gibi olmak ne demek
bilir misiniz?
Beni çağırıyordu Erciyes, açmış kucağını
Nasıl olurdu böyle bir şey
Bir gelinin tazeliği
Bir ak saçlı bilgenin tevazusu
Böyle yan yana nasıl olabilirdi?
Şimdi Erciyes`te olmak vardı dediniz mi hiç?
Demedinizse siz yücenin ne olduğunu bilmezsiniz
Öyleyse tadmadınız gerçek aşkı
Öyleyse bir yüceliğin peşi sıra gitmediniz hiç.
Bir ahu gözlünün ay yüzlünün nuruna vurulmadınız.
Öyleyse hiç yaşamadınız hiç....

Seyit Burhanettin Akbaş

Yorumlar