Ben Anadoluyum

Ben yaşadımBu dağlarda, ovalarda.Bu yayalar, bu köyler benim.Üzerini yuvakla temizlediğim bu toprak damlı evler,Bu konaklar, bu hanlar, kervansaraylar benim.Ben ki şu yüce dağların koca efesi,Burma bıyıklı, şalvarlı, poşulu yiğidim.Ben ki, al yazmalı, al yanaklı, selvi boyluAnadolu kadınıyım.İçimde gümbür gümbür davullar vurur.Hey, hey! Vursun davullar, çalsın zurnalar!Ben coşarsam böyle coşarım.Gözüme görünmez güllerin dikeni,Yollar biter, ben bitmem.Benim yüreğimi ancak bir ozan sesi deler geçer.Bir bağlama, bir cura, bir kaval yakar içimi.Seymenlerle tutturduğum türküler,Dadaşlarla omuz omuza çektiğim halaylar,Diz vura vura oynadığım zeybek havası...Işık ışık nur düşüyor gönlüme.Sevimcim yumak yumak büyüyor.Her şey bana dostlar, vız geliyor.Durmayın önüme durmayın sakın!Bentleri yıkacak sel gibiyim.Sizler de koşun benim peşimden.Gönülleri coşturan tel gibiyim.Şu, süt sağdığım helke, bakraç, aşırma, külekYayıkta yaydığım ayran, tuluma gömdüğüm peynir,Ben başak sarısıyım, buğdayım, arpayım, yulafım.Ben düvenim, harmanım, kağnıyım, setenim.Ben bağları, bostanları, bahçeleri sulayan suBen bu bozkırlardaki tarlaların bereketiyim,Ben Anadolu’yum.***Saçlarım harman harman bezenmiş,Kır çiçekleri taç olmuş başıma.Gün ışığı dokunmuş altın saçlarıma,Yakmış yüzlerimi Erciyes’in rüzgarı.Kollarım kirkit vurmuş, ilmek atmış, dokumuş halıSabahtan akşama dek yorulmuş kollarım.Manileri dilime deste deste bağladım.Nişanlımı da askere yeni yolladım.Geceleri oturdum gizli gizli ağladım.Ben köylü kızı Ayşe’yim.Seni bekledim yıllar yılı özlemle.Taş bastım bağrıma.Dertleri büklüm büklüm büktüm de,Senin yoluna türküler söyledim.Nakış nakış işledim sevgimi dantellere,Gelin olacağım gün için diktim bu çeyizleri.Gönlümde buram buram bir sevda tüter.Ve ben ter bıyıklı İsmail,Gurbetteyim, çiledeyim.Az yer, az içer, az uyurum.Dönüp bakmam o güzellereBen köylü kızı Ayşe’yi severim.Ben, Ayşe’min giydiği bindallıyı, üç eteği severim.Anamın giydiği yapığı, yaşmağı severim.Dirgeni, yabayı, sapı samanı severim.Ben Anadolu’yu severim.***Kirmende eğirdiğim, çıkrıkta sardığım iplik,Bağlardan topladığım üzüm, kırlarda yediğim yemlik,Madımak bitti m’ola?Dağ alıçları yetti m’ola?Hasan’ın düğünü oldu m’ola?Recep askere gitti m’ola? Kuş uçmaz, kervan göçmez yollardan geleceğim.Bırak bu dağları ben deleyim,Anadolu’m, canım Anadolu’m.Ben köyümü beğenirim, dağımı, tepemi, gölümü beğenirim.Ödünçleme koyun sağar, sütümü beğenirim.Deste deste sunduğum gülümü beğenirim.Gadalarını alırım da dilimi beğenirim.Türkçe ağlar, Türkçe güler, Türkçe konuşurum.Memleketimin türküleri kadar Türküm ben.Yunus’un sesinde, Hacı Bektaş’ın nefesindeyim.Mevlana’ların, Emrah’ların, Karacaoğlan’ların memleketindenim.Benim sevgim, Ağrı’dır, Erciyes’tir, Konya Ovasıdır.Ben Hızır gibi bir bereketim.Dağlarda, yaylalarda, şehirlerde otururum.Bütün kötülükleri iyiliğe yetiririm.Ben Türkiye’yim.Türkiye benim.

Yorumlar