Uzaktaki kardeşin için bir türkü söyle

Merhaba Ali, Ahmet, Mustafa…
Merhaba Ayşe, Fatma, Hatice…
Merhaba büyüklerim, merhaba küçüklerim,
Merhaba Türkiye, Azerbaycan…
Merhaba Kazakistan, Türkmenistan, Kırgızistan, Özbekistan
Ve Merhaba Türk Dünyası ve Dünyanın neresinde bir Türk varsa…
Allah’ın selamı üzerinize olsun.
Ben Kaşgarlı bir Türk genciyim, adımı sorarsan, adım Mahmut
Daha on altı yaşındayım.
Kaşgarlı Mahmut’un adını vermiş bana atalarım, ak  sakallar
Aklım nicedir, ben onun gibi mi olacağım, şimdiden bilinmez.
Siz Kaşgar’ın nerede olduğunu bilir misiniz?
Ya Urumçi’yi, Hoten’i, Turfan’ı, Gulca’yı, Ertürk’ü, Altay’ı, Kumul’u…
Duydunuz mu hiç bu şehirler nerededir?
Bizden haberdar mısınız diye sorarım.
Uzaktaki kardeşini tanımak hiç zor değil,
İnternetin başındasın muhakkak
Her gün dolaşırken dünyayı
Bir gün de sor bakalım Google amcaya
“Doğu Türkistan neresidir?”
Kaşgarlı Mahmut’un soyundan kaç adam yaşar orada?
Biz Türkistan’ın doğusunda yaşıyorsak
Bir de batısı var demektir, öyle değil mi?
Batı Türkistan’da yaşar Kazak, Kırgız, Özbek ve Türkmen kardeşlerimiz.

Biz Hazar’ın ötesinden bakar dururuz sizlere
Siz Hazar’ın batısındakiler
Azerbaycan ve Türkiye’dekiler
Ay yıldızlı bayrakların altında bağımsız ve hür yaşarsınız,
Çok şükür.
Bir gün ay yıldızlı al bayrağın yanında
Aynı onun gibi bir gök bayrak görürseniz şaşırmayın.
Gök rengine batılılar turkuaz demişler
Gök, gökyüzünün rengidir, mavidir
Gök, Gök-Türklerin rengidir
Gök, Uygurların rengidir
Gök, bütün Türklerin rengidir
Üstte gök delinmedikçe
Altta yer çökmedikçe
Biz var olacağız.
Bir çekirge sürüsü sarı başaklı tarlalarımıza hoyratça dalsa bile
Biz yine var olacağız.
O çekirge sürüsü yeryüzünü bırakıp
Gökyüzünü dahi sarsa bile biz burada olacağız.
Türk Milleti, kırk kişi kalsa bile
Biz Kürşad gibi burada olacağız.
Bütün Türk halkı tükense, yalnızca iki aile kalsa bile
Biz burada olacağız.
Demir dağları eritmek bizim işimiz
Ataların topraklarına yeniden sahip çıkmak bizim işimiz
Üçler, yediler, kırklar ile
Yola çıkmak bizim işimiz.
Ey millet, ey insanlık
Türk dilini öğreniniz.
Çünkü, Türklerin çok uzun saltanatı olacak.
Urumçi’den İstanbul’a,
Kaşgar’dan Ankara’ya
Bütün Türklerin Turan’ı olacak.
Adım Kaşgarlı Mahmut,
Daha on altı yaşındayım.
Benim için bir şeyler yapmak istersen kardeşim
Uzaktaki kardeşine bir türkü söyle…
İstiklal üstüne olsun
Gök Bayrak üstüne olsun
Dede Korkut’un kopuzu gibi çal bağlamayı
Bir bayram havasında olsun her şey
Çünkü yas tutmaktan bıktım
Çünkü türlü türlü acılardan sıkıldım
Ben bayramları severim,
Gencim, yiğidim, delikanlıyım
Daha on altı yaşındayım.
Kürşad gibi donandım emin ol.
Sana bu durumu haber edeyim
Bugünden beridir kırk yiğidiz artık
Kırkımız da gideriz, dönmeyiz artık
Gök girsin kızıl çıksın
Gök girsin kızıl çıksın
Emin ol bizde var bir mağrur baş
Gözümüz görmez olur, bu nasıl savaş
Uygur’un kaderi artık belli olacak
Ya Türk oğlu Türkler
Ya da çekirgeler kazanacak.
Ey çekirge, nihayet bu tarlayı yakarım
Havadaki sürülerin düşüşüne bakarım
Bu içimdeki odlar yakar kavurur cihanı
Bekleyin ey dostlar, gecenin de sabahı
Benim için bir şeyler yapmak istersen kardeşim
Uzaktaki kardeşine bir türkü söyle…
İstiklal üstüne olsun
Gök Bayrak üstüne olsun.

Seyit Burhanettin AKBAŞ

Yorumlar