AĞLATAN EUROVISION ! ( EUROVISION’U BİZ KAZANDIK)

Aslında edebiyatçıların ne sulu göz olduklarını da düşünebilirsiniz. Sanat adamları duygusal olur diye de dem vurulabilir. Bunları baştan söyleyeyim de her şey doğru anlaşılsın. Eurovision Şarkı Yarışması da beni çok ilgilendirmiyor. Hatta İngilizce yazılmış şarkıları ne kadar kaliteli olurlarsa olsunlar, bir Azerbaycan mahnısına değişmem. Amma… Dün gece başka bir şey oldu.
Ekranda şöyle bir dolaşırken TRT’de Azerbaycan standını gördüm. Orada Nigar isimli Azerbaycanlı sanatçı elinde Türk bayrağı taşıyordu. Bu jesti, çok beğendim ve yarışmayı sonuna kadar takip ettim. Azerbaycan’a cep telefonumdan oy gönderdim. Azerbaycan standını gösterdikçe gözlerim doldu. Gencecik bir Azeri Türkü, ekrana geldiğinde Türk bayrağını devamlı salladı durdu. O bayrak benim yüreğimin taa ortasında dalgalandı, dalgalandı, dalgalandı.

BURSA’DA AZERBAYCAN BAYRAKLARI TOPLANIRKEN DE AĞLADIM
Ne yazık ki… Beni ağlatan bir başka olay geldi aklıma… Bursa’da Türkiye – Ermenistan milli maçı oynanacaktı. Türkiye, ne akla hizmet etti bilemiyorum, Azerbaycan bayrakları ile stada girişi yasakladı ve seyircilerin elinden Azerbaycan bayrakları toplatılarak çöp bidonlarına atıldı. İşte o gün televizyon ekranlarında bu manzarayı görünce gerçekten yıkıldım ve ağladım. Bursa Valisi de çok şiddetli açıklamalar yapıyordu. Anlamadığım şuydu: Hani bütün komşuları ile iyi geçineceği tezini ortaya atan Türkiye, acaba kendi kanından kendi canından olan Azerbaycan Türklerinin bayrağına mı tahammül edemiyordu? Halbuki biz Türk’üz, Bakü de, Tebriz de bizim vatanımızdır. Biz, aynı milletin çocuklarıyız. Yıllarca hasret bırakılan ana baba bir öz kardeşlerin hasretini anlamak şöyle dursun Azerbaycan bayraklarının çöpe atılışını görmek yıkım oldu. Bu maçta Bursa stadına dev Ermenistan bayrağı açıldı. O zamanlar, rüzgar Ermenistan’dan yana esiyordu nedense. Azerbaycan aleyhine birileri kara bir propaganda yapıyordu. Üzerine vazife olmayan nice insan kapı kapı dolaşıp Azerbaycan’ı karalıyordu. Onlar da şimdi bu şehirdeler, bir yere gitmediler ya… Söylesinler şimdi cesaretleri varsa, Ermenistan’ın kılıcını sallamak da neyin nesiydi, anlatsınlar, biz de dinleyelim.

TÜRKİYE İLE AZERBAYCAN’I ÖLÇECEK TERAZİ Mİ VAR?
Türkiye ile Azerbaycan’ı ölçecek terazi yoktur. Burada ortak değerlerimizi saymak mümkün değil. Her neyimiz varsa ortaktır. Bizim analarımızın atalarımızın kullandığı dil, bugünkü Azerbaycan Türkçesidir. Hele hele Azerbaycan televizyonlarında siyah beyaz eski Azerbaycan filmlerini izlesem gözlerim doluyor. Büyük annelerim, büyük babalarım aklıma geliyor. Onlar da böyle konuşurdu, onlar da böyle derdi diyorum. Gereğinden fazla mı hissi davranıyorum, bazı şeyleri yanlış mı hatırlıyorum diye, ağabeyime sordum bunları. O da bana fazlasıyla bu duyguları yaşadığını ve benim gibi Azerbaycan televizyonunu seyrettiğinde duygulandığını anlattı.
BAHTİYAR VAHAPZADE’NİN “AZERBAYCAN – TÜRKİYE” ŞİİRİ
Türk Dünyasının büyük şairi Azerbaycanlı Bahtiyar Vahapzade, Azerbaycan’ı, Türkiye’yi, Türk Dünyasını, ana dilimizi, vatanımızı bize sevdiren önemli şairlerden biri oldu. Onun “Menim Anam” şiirini dilimden düşürmedim uzun zaman.
Menim Anam (Benim annem)

Savadsızdır  (okuması yoktur)
Adını da yaza bilmir
Menim anam...
Ancak mene
Say öğredib (sayıları öğretti)
Ay öğredib
İl öğredib (yılı öğretti)
En vacibi dil öğredib (en gereklisi dili öğretti)
Menim anam.
Bu dil ile tanımışam
Hem sevinci
Hem de gamı
Bu dil yaratmışam
Her şiirimi
Her nağmemi,
Yoh men heçem (yok ben hiçim)
Men yalanam (ben yalanım)
Kitap kitap sözlerimin müellifi (kitap kitap sözlerimin yazarı)
Menim anam
Bu anne hangimizin annesine benzemiyor ki…  İşte o büyük şair, Türkiye ile Azerbaycan’ı şiirinde şöyle anlattı:

AZERBAYCAN TÜRKİYE
Bir ananın iki oğlu, 
Bir amalın iki kolu. 
O da ulu, bu da ulu 
Azerbaycan-Türkiye .
Dinimiz bir, dilimiz bir, 
Ayımız bir, ilimiz bir, 
Aşkımız bir, yolumuz bir 
Azerbaycan-Türkiye . 

Bir milletik, iki devlet 
Aynı arzu, aynı niyyet. 
Her ikisi cumhuriyet 
Azerbaycan-Türkiye.
Birdir bizim hür halımız
Sevincimiz-melalımız. 
Bayraklarda hilalımız 
Azerbaycan-Türkiye . 
 Ana yurdda-yuva kurdum, 
Ata yurda gönül verdim. 
Ana yurdum, ata yurdum 
Azerbaycan-Türkiye . 
 Bahtiyar VAHAPZADE

Yorumlar