Paşalar birbirine karışınca

Kayserili Fatma Abla, kardeşinin satın aldığı yeni eve hayırlı olsun'a gidecektir. Kardeşine sorar:
-Bacım, sizin oraya hangi otobüs işliyor?
Kardeşi:
-Talat Paşa otobüsüne bineceksin bacım, unutma Talat Paşa...
Fatma Abla, Talat Paşa sözünü aklında tutmaya çalışır.


Hunat'ın önüne gelip beklerken Mithat Paşa Otobüsü gelir ve Fatma Abla, Talat Paşa adını Mithat Paşa olarak hatırlayıp otobüse biner.
Otobüsün getirdiği yerleri hiç bilemeyen Fatma Abla, şoförle muhabbete başlar:
-Vooo nerelere getirdin bizi anam?
-Mithat Paşa'ya getirdim bacım.
-İyi de Şoför Efendi, şöyle şöyle bir yer olacağıdı, bacımın evi vardı orada, öyle bir yer buralarda yok.
-Demek ki yanlış otobüse bindin bacım.
-Sen şimdi paşaları mı garıştırdın diyon?
Şöfor başlar gülmeye... Mithat Paşa ile Talat Paşa'nın birbirine karıştırıldığı anlaşılır.


Cuma Günü Öldü
Adamın biri ölmüş, oğlu da camide hocanın yanına giderek; 
- Hocaefendi babam cuma günü öldü, bunun için Cennete gider değil mi? demiş.
 
Hoca efendi de bunun üzerine biraz düşünüp;
 
- "Senin baban hatırladığım kadarıyla içki içiyordu değil mi ?" diye sormuş.
 
Oğul ;
 
-Evet ama cuma günü öldüğü için cennete gider değil mi?
 
-Hoca;
 
-Zina da yapıyordu sanırım?
 
-Oğul;
 
-Evet ama cuma günü ölmüştü ya hocam!
 
-Hoca;
 
-Kul hakkı yiyip insanlara kötü davranıyordu değil mi?
 
-Oğul;
 
-Evet ama hocam Cuma günü öldü yaa!
 Hoca (artık iyice sinirlenerek);
 
-"Haklısın yavrum, cumanın hatırına o gün babana dokunmazlar ama cumartesi günü .................

Bizde anlamadık
Amerika İngiltere ve Türkiye Başbakanları bir araya gelmiş ve toplantı sonunda basının sorularını yanıtlıyorlarmış.

Gazeteci sormuş:
-Ülkenizde 4 kişilik bir aile ne kadar gelirle rahat bir hayat sürebilir? Siz onlara ne kadar ödüyorsunuz?

Amerika Başkanı:
- Amerika’da 4 kişilik bir aile 5000 dolar ile rahat bir yaşam sürebilir biz onlara 65.000 dolar ödüyoruz geri kalan 50.000 doları n’aparlar bilmiyorum.

İngiltere Başbakanı:
- İngiltere’de aynı aile 4000 pound ile rahat yaşar biz 40.000
veriyoruz 36.000 pound nereye gidiyor bilmiyoruz.

Türkiye Başbakanı:
- Türkiye’de aynı ailenin açlık sınırı 1500 TL’dir. Biz onlara 650 TL veriyoruz geriye kalan 850 TL’yi nereden buluyorlar, biz de anlamış değiliz.

Kayserilinin eşeği de konuşuyor: "Beni döverler, sana söverler."
Kayserili, komşusu diğer Kayseriliden bir işini görmek için eşeğini istemiş.
Adam demiş ki:
-Bak ağa, eşeğe bir sormam lazım.
Adam ahıra gitmiş, bir süre sonra ahırdan dönmüş:
-Eşek ne diyor ağa demiş komşusu.
Kayserili:
-Bak ağa, eşeğe sordum, komşum bir iş için seni istiyor, ne diyorsun dedim.Eşek de bana:
-Ağam, o komşun var ya beni döver, sana da söver, o yüzden ben gitmek istemiyorum dedi.
Komşunun ağzı açık kalmış:
-Bunu eşek mi söyledi.
-Evet ağa, inanmıyorsan ahıra gir sana da söylesin.

MECBURİ BİR PAZARLIK
Kayserili bir şoför, İstanbul'a gider. Orada bir dükkanda korna pazarlığı yapar. Dükkan sahibinin işleri kesattır. Kayserilinin dilediği gibi pazarlık etmesine müsaade eder. Dükkan sahibi 130 deyince Kayserili 30 lira der. Dükkan sahibi 100'e iner, sonra 90, 80, 70'e iner Kayserili inat mı inat 30'dan başka rakam ağzından çıkmaz. Dükkan sahibi en sonunda:
-Ver 30 lirayı, korna senin der.
Kayserili kornayı almadan dışarı çıkar.
Dükkan sahibi şaşırır. Kayserilinin arkasından seslenir:
-Arkadaş, istediğin oldu, kornayı niçin almıyorsun.
Kayserili:
-Ben geçen ay 30'a yeni bir korna almıştım zaten.
Dükkan Sahibi:
-Eee bu kadar pazarlık ettin?
Kayserili:
-Ben korna fiyatlarını sorayım diye girdim. O kornayı da pazarlıkla aldığım için, mecburen fiyat sormak için de pazarlık yapmak zorunda kaldım.
S.BURHANETTİN AKBAŞ

Yorumlar