Bir çocuk el etti

Maraş’ta Beyoğlu’nda,
Elimde silah, belimde kasatura.
Gidiyorduk Mercedes’in üstünde,
Mehmetçikler yan yana, omuz omuza,
Bir çocuk baktı, el etti bana.

Okulun bahçesindeydi afacan,
Heyecanlıydı, gururluydu.
Gözleri parıl parıl parıldadı.
Dudakları bir şeyler söyledi, kımıldadı.
Bir çocuk baktı, el etti bana.

Okulun bahçesinde ay ile yıldız
Yol üstünde Mehmetler sıra sıra...
Çocuk heyecanla seslendi arkadaşlarına:
Asker amca! Asker amca!
Bir çocuk baktı, el etti bana.

Hem çocuğa baktım, hem okula
Göz yaşlarım içimden kalbime aktı.
Doyamadığım o gözler ruhumu yaktı.
Kucak dolusu sevgiyi doldurdum ruhuma.
Bir çocuk baktı, el etti bana.

Gözlerim dağlara kaydı yavaşça.
Ufukta ne okul, ne de çocuk kaldı.
Motorun gürültüsünde sessizlik ve hüzün vardı
Silahıma sarıldım, daldım yalnızlığa
Bir çocuk baktı, el etti bana.

Seyit Burhanettin Akbaş

Yorumlar