Garisbidim Seni / Özledim Seni




Ödünçleme koyun sağar süt alır
Tilkisi var kümeselere dadanır
Sana hasret olan gadanı alır
Garipsidim seni bizim eller (garipsimek: özlemek)


Kayabaşı'nda navrız biter, gül biter
Şahsenem'de yanık bir bülbül öter
Gurbet elde sensizlik ölümden beter
Garipsidim seni bizim eller


Başgölde kiraboğlun bitti mi
İbik horoz sabahledin öttü mü
Akka Ana, katıklaşa su kattı mı
Garipsidim seni bizim eller


Tol'a, Pöyrek'e çıkıp da yazıya
El ettim turnaya, kekliğe, tazıya
Gelengi de toprağa evini kazıya
Garipsidin seni bizim eller


Yarenlerim toplanırlar Pınarbaşı'na
Bazlamayı dürerler peynirine aşına
Ne pişirirsen o gelir kaşığına
Garipsidim seni bizim eller

Tandırda pişirdiğin keten olaydım
Dağında taşında biten olaydım
Buğdayına başağına seten olaydım
Garipsidim seni bizim eller


Halı dokuyan anamın kirkidinin sesi
Aşık Garip'in ruhu, Kerem'in nefesi
Aşık Mustafa söyler şiirlerin enfesi
Garipsidim seni bizim eller


Aşık Sıtkı Gergeme'de oturur
Kötülüğü de iyiliğe yetirir
Ambar'daki unu Hızır artırır
Garipsidim seni bizim eller

El bir söylerse ben bin söyleyim
Söyleyim de garip gönlüm eyleyim
Kimseler görmeden gizli gizli ağlayım
Garipsidim seni bizim eller

S.Burhanettin AKBAŞ / Yaban Çiçeği, 1994, s.19-20


Yorumlar