Yazıcıoğlu Muhsin'e ağıt


Bugün dağlar kavuştu birbirine
Bugün sisler örtemedi ölümsüz gerçeği
Bugün Yazıcıoğlu Muhsin Hakka yürüdü
Her alperen gibi o da al bayrakta kan oldu
Yurdunun toprağına taşına sarıldı sıkı sıkı
Can verenlerin yoluna can oldu
Mamak’ın beton duvarlarında başlamıştı üşümeye
“Uzak çok uzak bir yerleri özlüyorum” derdi
Gezerdi yurdunun dağını, taşını
Severdi nane kokularını, yarpuzları, peygamber çiçeklerini
Göksun’da bir çeşme başına uzandı, uyuyuverdi
Uyudu, bir daha uyanmadı
Huzur doluydu, mutluydu
Ahir son ucu ölümlü dünyadan
Kekik kokulu bir koyakta ayrılıverdi
Elmalı’dan çıktım yayan
Dayan ey dizlerim dayan
Muhsin Bey, yürümüş Hakka
Dayan ey gözlerim dayan
Sivas’tan çıkmıştık yola
Ankara’da verdik mola
Mamak bizi misafir etti
İçe sine, doya doya
Yedi buçuk yıl bekledim
Mapushane damında
Suçun yok deyip saldıklarında
Bir gün olsun etmedim isyan
Bir kutlu sevdam vardı Türkiyem
Onun yoluna kurban olurdum
Göksun dağlarında ölmekmiş kaderim
Bin kere Muhsin olsam bin kere ölürüm
Yurdumun dağlarına, yaylalarına…
Ölüm bir saniyedir.
Ruhun bedenden uçması bir saniye…
Hükmedemediğim bir hayat için
Kimselerin fırıldağı olmadım ya…
Gözyaşlarınızla uğurlayacaksınız beni
Bilirim
Elleriniz gökyüzüne açık
Dilleriniz duadadır bilirim
Bu kutlu davalar için daha birçok Muhsinler ölür
Adımız kalır yadigar
Ama kutlu davalar ölmez
Göksun dağlarında hüzün
Tanrı dağından Hira dağına matem var bugün
Bir kutlu insan geliyor şeb-i arusa
Bir ruh koşuyor rahmanına doğru
Ölümüyle bile ibret veriyor bizlere
Ey siz hayat süren leşler, nereye gidiyorsunuz böyle
Allah’ın her günü bu milletin ömrünü çaldınız
Bir gün olsun ölümü düşünmediniz bile
Her gün Aliler, Fatmalar, Ayşeler ölürken
Hey siz, bıçaksız katiller!
Neden sesinizi hiç çıkarmadınız?
Bugün ben ölürken mi hatırladınız ölümü?
Daha dün sizlere ölüm yok muydu?
Benim adım Muhsin, Rabbü’l,Aleminin adı
İhsan eden, sonsuzlukta her şeyin sayısını ve yönünü bilen
Kadir-i Mutlak’ın sıfatı.
“Siz peygamber çiçekleri toplarken
Ben çeşme başında uzanmak istiyorum
Huzur dolu içimde
Ben sonsuzluğu düşünüyorum
Ey sonsuzluğun sahibi, sana ulaşmak istiyorum”
25 Mart 2009… Çarşamba günüydü tarihe iz düştüm
Yazıcıoğlu Muhsin bugün yürüdü Hakka
Bugün milletçe üşüdük, üşüdüm, üşüdüm…
Zikre dalmıştı her şey…
Dualarımız kanatlandı bugün arşa…

S.Burhanettin AKBAŞ

Yorumlar