BÜYÜK ŞİİR ZİYAFETİNE HEPİNİZ DAVETLİSİNİZ

Şairler Kayseri’de Buluşuyor. Şiir Şölenine davetlisiniz. 17 Haziran 2011 Cuma günü saat 19.30 da İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü salonunda Bahaettin Karakoç, Cemal Safi, Nurullah Genç gibi Cumhuriyet Dönemi Türk Şiirinin büyük ustalarını ve daha birçok değerli şairi bir arada görmek ve şiirlerini dinlemek her zaman nasip olmaz. Bu eşsiz güzelliğe Kayseri’deki tüm gönül dostlarımızı ve sanatseverleri bekliyoruz. Herkese açık ve ücretsiz olan bu programa ben Kayseri’de yaşayan herkesi davet ediyorum.

İL DIŞINDAN PROGRAMA KATILAN ŞAİRLER
1-ABDULLAH SATOĞLU
2-AHMET TEVFİK OZAN
3-ASIM KISBET
4-BAHAETTİN KARAKOÇ
5-CEMAL SAFİ
6-ESAT ANIK
7-ENGİN ÇIR
8-FERHAT SARMUSAK
9-HAVA AVCI KÖSEOĞLU
10-İSMET BORA BİNATLI
11-KADİR GÜVEN
12-LEYLA GÜL VAROĞLU
13-MEHMET MORTAŞ
14-MİTHAT YILMAZ
15-NURULLAH GENÇ
16-SEVİNÇ ATAN
17-ŞEVKİ DİNÇAL
18-TUNCER GÜLENSOY

KAYSERİ'DEN KATILACAK ŞAİRLER… 


1 – ALİ ÖZKANLI
2 – BÜLENT GÜNDOĞAN
3 – EMEL DEMİREZEN
4 – İMDAT AVŞAR
5 – MUHSİN İLYAS SUBAŞI
6 – SEYİT BURHANETTİN AKBAŞ

PROGRAM ...

- SAYGI DURUŞU
- İSTİKLAL MARŞI
- AÇILIŞ KONUŞMALARI :
-İSMET TAYMUŞ (İL KÜLTÜR TURİZM MÜDÜRÜ)
-PROF. DR ATABEY KILIÇ
-NEY DİNLETİSİ...
-ŞİİRLER...
-TÜRK SANAT MUSİKİSİ DİNLETİSİ ( İZMİR DEVLET SANATÇISI ENGİN ÇIR) 
Düşünsenize Nurullah Genç’ten “Siyah Gözlerine Beni de Götür” şiirini dinlemek ne büyük keyif olsa gerek:
Şairler Kayseri’de Buluşuyor… Şiir Şölenine Davet... 17 Haziran 2011 Cuma günü saat 19.30 da İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü salonunda Bahaettin Karakoç, Cemal Safi, Nurullah Genç... ve daha birçok değerli şairi bir arada görmek ve şiirlerini dinlemek her zaman nasip olmaz... Bu eşsiz güzelliğe Kayseri’deki tüm gönül dostlarımızı ve sanatseverleri bekliyoruz.
İL DIŞINDAN PROGRAMA KATILAN ŞAİRLER...
1-ABDULLAH SATOĞLU
2-AHMET TEVFİK OZAN
3-ASIM KISBET
4-BAHAETTİN KARAKOÇ
5-CEMAL SAFİ
6-ESAT ANIK
7-ENGİN ÇIR
8-FERHAT SARMUSAK
9-HAVA AVCI KÖSEOĞLU
10-İSMET BORA BİNATLI
11-KADİR GÜVEN
12-LEYLA GÜL VAROĞLU
13-MEHMET MORTAŞ
14-MİTHAT YILMAZ
15-NURULLAH GENÇ
16-SEVİNÇ ATAN
17-ŞEVKİ DİNÇAL
18-TUNCER GÜLENSOY

KAYSERİ'DEN KATILACAK ŞAİRLER… 

1 – ALİ ÖZKANLI
2 – BÜLENT GÜNDOĞAN
3 – EMEL DEMİREZEN
4 – İMDAT AVŞAR
5 – MUHSİN İLYAS SUBAŞI
6 – SEYİT BURHANETTİN AKBAŞ

PROGRAM ...

- SAYGI DURUŞU
- İSTİKLAL MARŞI
- AÇILIŞ KONUŞMALARI :
-İSMET TAYMUŞ (İL KÜLTÜR TURİZM MÜDÜRÜ)
-PROF. DR ATABEY KILIÇ
-NEY DİNLETİSİ...
-ŞİİRLER...
-TÜRK SANAT MUSİKİSİ DİNLETİSİ ( İZMİR DEVLET SANATÇISI ENGİN ÇIR) 
SİYAH GÖZLERİNE BENİ DE GÖTÜR
siyah gözlerine beni de götür 
daha dokunmadan kurudu irem
 
çöllere bir türlü yağamıyorum
 
yeni bir koşuşun başlangıcında
 
biraz deprem sonrası
 
biraz şehir hülyası
 
bir kalp yangınından geriye kalan
 
siyah gözlerine beni de götür
 


artık bu yerlere sığamıyorum
 
pembe uçurtmalar yollandığından beri
 
sarardı tiryaki menekşeleri
 
sonbaharın tozlu kafeslerinde
 
sevgi turnaları yakalıyorum
 
turnalar gidiyor; ben kalıyorum
 
avareyim, asûdeyim, yorgunum
 
bilmiyorum neden sana vurgunum
 
erzurum garında banklar üstünde
 
uyku tutmuyor karanlıkları
 
yitik düşlerimi kovalıyorum
 
gölgeler gidiyor; ben kalıyorum
 

binbir türlü kokuyorsa yaylalar
 
siyah gözlerine beni de götür
 
baharın koynundan koparıp sana
 
ipek bir mendile sardığım yüreğimle
 
şehzade gülleri gönderiyorum
 
umutlar kalıyor; ben gidiyorum
 

bütün yelkenlileri, deniz fenerlerini
 
kaptanları sorgulayan
 
yanından geçen küheylanların
 
korku tûfanına yakalandığı
 
siyah gözlerine beni de götür 
güneş ülkesinden gelen yiğitler
 
benzeri olmayan bir dünya kursun
 
cellat, ayrılığın boynunu vursun
 

usul usul intizârı çürüten
 
bu hercai diken, bu çılgın arzu
 
sürüklüyor imkânsız muştuların
 
eşiğine gönül vâdilerini
 
bir ağaçtan düşen yapraklar gibi
 
düşüyorum tanyerine
 
ya topla yaralı kırlangıçları
 
ya da bu vefâsız şarkıyı bitir
 
özgürlüğe giden tutsaklar gibi
 
siyah gözlerine beni de götür
                                                   Nurullah Genç

Ya da Cemal Safi’nin “Tek Hece” şirini üstadın ağzından dinlemeye ne dersiniz?
TEK HECE

Var mı beni içinizde tanıyan? 
Yaşanmadan çözülmeyen sır benim. 
Kalmasa da şöhretimi duymayan, 
Kimliğimi tarif etmek zor benim... 

Bülbül benim lisanımla ötüştü. 
Bir gül için can evinden tutuştu. 
Yüreğine Toroslar'dan çığ düştü. 
Yangınımı söndürmedi kar benim... 

Niceler sultandı, kraldı, şahtı. 
Benimle değişti talihi bahtı, 
Yerle bir eylerim tac ile tahtı, 
Akıl almaz hünerlerim var benim... 

Kamil iken cahil ettim alimi, 
Vahşi iken yahşi ettim zalimi, 
Yavuz iken zebun ettim Selim'i, 
Her oyunu bozan gizli zor benim... 

Yeryüzünde ben ürettim veremi. 
Lokman Hekim bulamadı çaremi. 
Aslı için kül eyledim Kerem'i. 
İbrahim'in atıldığı kor benim... 

Sebep bazı Leyla, bazı Şirin'di. 
Hatrım için yüce dağlar delindi. 
Bilek gücüm Ferhat ile bilindi. 
Kuvvet benim, kudret benim, fer benim... 

İlahimle Mevlana'yı döndürdüm. 
Yunus'umla öfkeleri dindirdim. 
Günahımla çok ocaklar söndürdüm. 
Mevla'danım, hayır benim, şer benim... 

Kimsesizim hısmım da yok, hasmım da 
Görünmezim cismim de yok, resmim de 
Dil üzmezim, tek hece var ismimde 
Barınağım gönül denen yer benim 

Benim için yaratıldı Muhammed 
Benim için yağdırıldı o rahmet 
Evliyanın sözündeki muhabbet 
Embiyanın yüzündeki nur benim
CEMAL SAFİ
Öyleyse hepinizi bir kez daha 17 Haziran 2011 Cuma günü saat 19.30 da İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü salonuna bekliyorum

Yorumlar