NASRETTİN HOCA KAYSERİ’DE

Nasrettin Hoca’ya sormuşlar:
-Evlilik nedir hocam?
Hoca düşünmüş, sonra cevap vermiş:
-Geceleri çifte horlama, gündüzleri çifte hırlama.
***
Nasrettin Hoca’ya:
-Hanımın çok geziyor hoca, hatta kapı kapı dolaşıyor demişler.
Hoca da demiş ki:
-Öyle olsaydı bizim eve de uğrardı.
***
Nasrettin Hoca’ya sormuşlar:
-Ay mı daha çok ışık verir, güneş mi?
Hoca demiş ki:
-Tabii ki ay daha çok ışık verir.
-Nasıl olur hocam demişler.
Hoca da demiş ki:
-Güneş gündüz ışık verir, ay ise gece ışık verir. O yüzden ayın ışığı daha fazladır.
***
Timur hamamda, Nasrettin Hoca’ya sormuş:
-Ey hoca, bak bakalım bana, ben kaç akça ederim.
Hoca, Timur’a iyice bakmış:
-Kırk akça edersin demiş.
Timur:
-Aman hoca, benim peştemalim 40 akça eder deyince,
Hoca:
-Ben de zaten ona kırk akça verdim, içindeki beş para etmez demiş.
***
Hoca, evin içinde sandığın arkasına saklanmış ve hanımına seslenmiş:
-Hanım, hanım, beni görüyor musun?
Hanımı:
-Göremiyorum hocam demiş. Nerdesin?
Hoca cevap vermiş:
-Gurbetteyim hanım.
***
Nasrettin Hoca, akşam sokağa çıkmış bir şeyler arıyormuş. Komşular sormuşlar:
-Hayırdır hocam ne arıyorsun?
Hoca:
-Evde bir şey kaybettim de onu arıyorum.
Komşu:
-Evinde arasaydın ya hocam, burada neden arıyorsun?
Hoca:
-Ev karanlık, burası aydınlık, o yüzden burada arıyorum.
***
Nasrettin Hoca’nın evine hırsız girmiş. Hoca, hırsızı fark edince perdenin arkasına saklanmış. Hırsız aranırken perdenin altında bir çift ayak görmüş. Perdeyi kaldırınca hocayla yüz yüze gelmişler.
Hırsız:
-Aman Hocam, burada olduğunu bilmiyordum deyince:
Hoca:
-Kusura bakma evlat, evde sana layık bir şey yok. Utancımdan buraya saklandım, demiş.
***
Nasrettin Hoca, Kayseri’ye gidiyormuş. Hocayı komşuları uyarmışlar:
-Aman Hocam, dikkat et uyanık Kayserililer seni aldatmasınlar!
Hoca gülmüş:
-Merak etmeyin, ben Kayseri’ye uyanık Kayserililerin uyudukları vakit varacağım, demiş.
***
Nasrettin Hoca’ya, Kayseri’den Konya’ya döndüğü vakit sormuşlar:
-Aman Kayseri’de neler oldu Hocam?
Hoca demiş ki:
-Onlar sizin gibi döve döve helva yedirmiyor, güle güle pastırma yedik geldik demiş.
***
Nasrettin Hoca, Kayseri’ye gelince Erciyes dağını görmüş, şaşırmış:
-Ne oldu Hocam demişler?
Hoca:
-Ben bu dağı daha genç sanırdım, baksana benim gibi saçını başını ağartmış demiş.
Hocaya:
-Aman hocam, Erciyes ile senin yaşın karşılaştırılır mı hiç diyecek olmuşlar:
Hoca:
-Aramızdaki üç beş yaşı da başımıza kakmayın canım demiş.

S.Burhanettin AKBAŞ

Yorumlar