NASRETTİN HOCA KAYSERİ’DE

Nasrettin Hoca’ya sormuşlar:
-Evlilik nedir hocam?
Hoca düşünmüş, sonra cevap vermiş:
-Geceleri çifte horlama, gündüzleri çifte hırlama.
***
Nasrettin Hoca’ya:
-Hanımın çok geziyor hoca, hatta kapı kapı dolaşıyor demişler.
Hoca da demiş ki:
-Öyle olsaydı bizim eve de uğrardı.
***
Nasrettin Hoca’ya sormuşlar:
-Ay mı daha çok ışık verir, güneş mi?
Hoca demiş ki:
-Tabii ki ay daha çok ışık verir.
-Nasıl olur hocam demişler.
Hoca da demiş ki:
-Güneş gündüz ışık verir, ay ise gece ışık verir. O yüzden ayın ışığı daha fazladır.
***
Timur hamamda, Nasrettin Hoca’ya sormuş:
-Ey hoca, bak bakalım bana, ben kaç akça ederim.
Hoca, Timur’a iyice bakmış:
-Kırk akça edersin demiş.
Timur:
-Aman hoca, benim peştemalim 40 akça eder deyince,
Hoca:
-Ben de zaten ona kırk akça verdim, içindeki beş para etmez demiş.
***
Hoca, evin içinde sandığın arkasına saklanmış ve hanımına seslenmiş:
-Hanım, hanım, beni görüyor musun?
Hanımı:
-Göremiyorum hocam demiş. Nerdesin?
Hoca cevap vermiş:
-Gurbetteyim hanım.
***
Nasrettin Hoca, akşam sokağa çıkmış bir şeyler arıyormuş. Komşular sormuşlar:
-Hayırdır hocam ne arıyorsun?
Hoca:
-Evde bir şey kaybettim de onu arıyorum.
Komşu:
-Evinde arasaydın ya hocam, burada neden arıyorsun?
Hoca:
-Ev karanlık, burası aydınlık, o yüzden burada arıyorum.
***
Nasrettin Hoca’nın evine hırsız girmiş. Hoca, hırsızı fark edince perdenin arkasına saklanmış. Hırsız aranırken perdenin altında bir çift ayak görmüş. Perdeyi kaldırınca hocayla yüz yüze gelmişler.
Hırsız:
-Aman Hocam, burada olduğunu bilmiyordum deyince:
Hoca:
-Kusura bakma evlat, evde sana layık bir şey yok. Utancımdan buraya saklandım, demiş.
***
Nasrettin Hoca, Kayseri’ye gidiyormuş. Hocayı komşuları uyarmışlar:
-Aman Hocam, dikkat et uyanık Kayserililer seni aldatmasınlar!
Hoca gülmüş:
-Merak etmeyin, ben Kayseri’ye uyanık Kayserililerin uyudukları vakit varacağım, demiş.
***
Nasrettin Hoca’ya, Kayseri’den Konya’ya döndüğü vakit sormuşlar:
-Aman Kayseri’de neler oldu Hocam?
Hoca demiş ki:
-Onlar sizin gibi döve döve helva yedirmiyor, güle güle pastırma yedik geldik demiş.
***
Nasrettin Hoca, Kayseri’ye gelince Erciyes dağını görmüş, şaşırmış:
-Ne oldu Hocam demişler?
Hoca:
-Ben bu dağı daha genç sanırdım, baksana benim gibi saçını başını ağartmış demiş.
Hocaya:
-Aman hocam, Erciyes ile senin yaşın karşılaştırılır mı hiç diyecek olmuşlar:
Hoca:
-Aramızdaki üç beş yaşı da başımıza kakmayın canım demiş.

S.Burhanettin AKBAŞ
Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kayseri’nin Etnik Yapısı

KAYSERİ’DE ZEYNEL ABİDİN TÜRBESİ, HANGİ ZEYNEL ABİDİN’E AİTTİR?

KAYSERİ’DE ZİYARET YERLERİNDEN BİRİ: KOYUN BABA TÜRBESİ