TİYATRO FESTİVALİ SONA ERDİ VE İŞTE ÖDÜLLER

Kayseri Büyükşehir Belediyesi tarafından düzenlenen 'Uluslararası 5. Liselerarası Tiyatro Festivali' düzenlenen kapanış ve ödül töreni ile sona erdi.
 Kayseri Şehir Tiyatrosu'nda gerçekleştirilen programa başta Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki olmak üzere Kayseri İl Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Ayata, Büyükşehir Belediyesi daire başkanları, öğrenciler ve öğrenci yakınları katıldı.
 Programın açılış konuşmasını yapan Büyükşehir Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanı Oktay Durukan, "5 yıldır düzenlediğimiz festivale 120 okuldan 2 bin 500 öğrenci katıldı. Bu oyunları 80 bine yakın vatandaşımız izledi. Festivalimiz bu yıl Azerbaycan ve Kırgızistan'ın da katılımıyla farklı bir boyut kazandı. Festivalin bugünlere gelmesinde en büyük pay, fedakarca oyunlar için çalışan öğrencilerimiz ve onların hocalarına ait" dedi.



 Kayseri İl Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Ayata da Büyükşehir Belediyesi ile ortaklaşa gerçekleştirilen festival ile gençlere farklı bir bakış açısı kazandırmayı amaçladıklarını belirterek "Sanat insanı geliştirir olgunlaştır. Mutlaka tiyatro olması şart değil ancak herhangi bir sanat dalıyla ilginiz olsun. Bu, sizi diğerlerinden her zaman bir adım öne çıkarır" şeklinde konuştu.
 Jüri Başkanı İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü Öğretim Üyesi Tamer Temel ise tiyatro ile dolu bir 15 gün geçirdiklerini kaydederek "Tiyatro insanlığa sunulmuş bir armağandır. Oyunları değerlendirirken her birini ayrı olarak ele aldık, hiçbirini diğeriyle kıyaslamadık. Hepiniz bu sahnede büyük hatıralar bıraktınız, hepinizi alkışlıyorum" dedi.
 Festivalin kapanış konuşmasını yapan Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki belediyecilik hizmetleri yanında kültür ve sanat çalışmalarına da büyük önem verdiklerinin altını çizerek "Belediye olarak şehrin kanal, alt yapı, su, spor alanları gibi ihtiyaçlarını karşılamaya; şehre sanayi, turizm ve ticaret alanında vizyon kazandırmaya çalışırken, kültür ve sanatı ihmal edemeyiz. Eğer bunları ihmal edersek bir kanadımız eksik kalır, tek kanadı olmayan kuşa benzeriz. Bunun için kimi zaman şiir günleri düzenliyoruz. Kimi zaman proje dallarında fikir üretmek için yarışmalar yada musiki etkinlikleri, kimi zamanda işte böyle uluslararası arenada boy gösterecek tiyatro festivali düzenliyoruz. Genç arkadaşlarımızın bu sanata ilgi duyması bizleri umutlandırıyor. Ben genç kardeşlerimize ve onların öğretmenlerine katılımları için teşekkür ediyorum" diye konuştu.
 Konuşmaların ardından festivale katılan okullara ve dereceye giren öğrencilere ödülleri Başkan Özhaseki tarafından verildi.


ULUSLARARASI 5.LİSELERARASI TİYATRO FESTİVALİ ÖDÜLLERİ
NO
OKUL ADI
ALDIĞI ÖDÜLLER
1
AZERBAYCAN
BAKÜ TÜRK ANADOLU LİSESİ
JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ
2
SEYYİD BURHANEDDİN
TEK VE ENS MES LİSESİ
DEKOR ÖDÜLÜ
KOSTÜM ÖDÜLÜ
EFEKT ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-BERNA GÜL BİÇER
3
KIRGIZİSTAN
KIRGIZ TÜRK ANADOLU
KIZ MESLEK LİSESİ
YÖNETMEN ÖDÜLÜ
OYUN ÖDÜLÜ
DEKOR ÖDÜLÜ
KOSTÜM ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-ANAR NARINBEK KIZI
-ZARİNA CANBOLOTOVA
4
SEMA YAZAR
 ANADOLU LİSESİ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-HANDE ERDOĞAN
-SEMA ŞAHANLAR
-NUR HİKMET YOLUN
5
DEVELİ
İMKB ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ
6
MELİKGAZİ
MUSTAFA EMİNOĞLU
ANADOLU LİSESİ
YÖNETMEN ÖDÜLÜ
OYUN ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-YASİN SAR
-SANİYE GAPLAN
-BERK BOLAT
-FATMA ADA
7
ADIYAMAN
BELÖREN LİSESİ
JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ
8
KAYSERİ LİSESİ
DEKOR ÖDÜLÜ
KOSTÜM ÖDÜLÜ
OYUN ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-GÜNAY KARAGÖZ
-BERKER TAMGÜL
9
KAYSERİ
 FEN LİSESİ
OYUN ÖDÜLÜ
YÖNETMEN ÖDÜLÜ
DEKOR ÖDÜLÜ
KOSTÜM ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-OĞUZHAN ÖZTÜRK
-ALPER ÖZMEN
-AHMET BERKAY ESEN
10
NUH MEHMET KÜÇÜKÇALIK
ANADOLU LİSESİ
KOSTÜM ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-SÜMEYYE YÜKSEL

11

KAYSERİ
 KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ

OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-DİLEK YILDIRIM
-KÜBRA NUR OCAK

12

MELİKGAZİ
 AYDINLIKEVLER LİSESİ

JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ
13
ADANA
 ABDULKADİR PAKSOY LİSESİ
YÖNETMEN ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-DÜRRİN METİN
-EDA ÖZÇİFTCİ
-TAYGUN AKÇINAR
-HÜSEYİN SAVGINLAR
14
ARİF MOLU
 TEKNİK VE END MESLEK LİSESİ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-SAFA SELİM
-RANA SÖĞÜT
-CANER ERKÖK
15
ORDU
ATATÜRK ANADOLU LİSESİ
OYUN ÖDÜLÜ
YÖNETMEN ÖDÜLÜ
MÜZİK ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-CAHİT MURTAZAOĞLU
-KÜBRA AKARSU
-EDA AYİGÜN
16
İSTİKBAL
 LİSESİ
OYUN ÖDÜLÜ
YÖNETMEN ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-MUSTAFA LATİFOĞLU
17
PINARBAŞI
 ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
JÜRİ TEŞVİK
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-GÜL CANSEL İSEN
18
MELİKGAZİ
 ŞEKER LİSESİ
JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ
19
ANKARA
 ÖZEL TEVFİK FİKRET LİSESİ
OYUN ÖDÜLÜ
KOSTÜM ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-EDA UYAR
20
KOCASİNAN
ATATÜRK LİSESİ
JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-EBRU ÇAĞLAR KENTKÖY
21
SAKARYA
 ARİFİYE ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
KOSTÜM ÖDÜLÜ
JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ
22
HAKKI ALTOP
LİSESİ
JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ
23
BÜYÜZTUZHİSAR
 ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
JÜRİ TEŞVİK ÖDÜLÜ
24
MUSTAFA ERASLAN LİSESİ
YÖNETMEN ÖDÜLÜ
OYUN ÖDÜLÜ
DEKOR ÖDÜLÜ
KOSTÜM ÖDÜLÜ
MÜZİK ÖDÜLÜ
OYUNCULUK ÖDÜLÜ
-YİĞİT IŞIK
-MERVE BAYRAM
-BARIŞ ENDER SALMAN
-M.ERİM ÇELEN
-FAZIL YAĞIZ
-AHMET KARAMERMER
-A.FURKAN ŞİMŞEK

Yorumlar