Her Şey Yerli Yerinde /S.Burhanettin AKBAŞ

Fındık dalında üzüm, üzüm dalında şarap
Çaman ekmeğime katık yaptım ağzım kokuyor aşk
İçmeden sarhoş olduğum gecelerde
Bembeyaz bulutlar yüreğimde
Bir Mevlevi ahenginde
Dönüyor, dönüyorum, her şey yerli yerinde.

Bir neşenin tohumunda umut,
Bir hüznün çekirdeğinde ölüm
Bütün ilaçlarımı kestim ben.
Aşkımı üstüme örttüm.
Yine öldüm, daha dün.

Hep böyle ölürken yaşamaya alışmak
Zamana hançer vurup gezinmek bir akşamüstü
Aşkım cebimde inan, rüyalarım hıçkırık
Bardağımdaki son çayı alıp gitme ne olursun.

İzin var yastığımda, sabah gibi bakıyor gözün
Aşkın kokusu sende, irem taneli meyveler
Yaşamak için vakit erken mi erken
Sevgi okulunun çalıyor zilleri
Şimdi teneffüs zamanı, alıyorum bir nefes

Yine gezinelim seninle ağaçların üstünde, çimlerin altında
Yine dertleşelim sesleri katık yapalım
Yine bir öğle sonu, yine bir akşam ertesi
Erciyes'in beyaz gölgesine banalım ekmeğimizi

Fındık dalında üzüm, üzüm yaprağında şarap
Çaman ekmeğime katık yaptım ağzım kokuyor aşk
İçmeden sarhoş olduğum gecelerde
Bembeyaz bulutlar yüreğimde
Bir Mevlevi ahenginde
Dönüyor, dönüyorum, her şey yerli yerinde

Hu hu diyerek meşk-i sema, cana sefa
Hu hu diyerek aşka vefa, derde deva
Bir sema vaktinde durmuş namaza bulutlar
Aşkım kanatlarımın altında dönüyorum yine sana
Bir Mevlevi ahenginde
Dönüyor, dönüyorum, her şey yerli yerinde

Seyit Burhanettin AKBAŞ'ın şiirleri

Yorumlar