Yar yoluna ölmüşüm ben


Sevgili Peygamberime
“Mutu kalbe ente mutu”

Senden başka kimim vardır
Aşkın yüreğimde hardır
Bu dünya kime diyardır?
Yar yoluna ölmüşüm ben


Ben nefisten geçmez miyim?
Aşk şarabın içmez miyim?
Kefenimi biçmez miyim?
Yar yoluna ölmüşüm ben

Neler neler söylediler
Bana bühtan eylediler
Benim kalbim seni diler
Yar yoluna ölmüşüm ben

Bu can bana emanettir
Senden gelen hidayettir
Sabrın sonu selamettir
Yar yoluna ölmüşüm ben

Diyar diyar gezdirirsin
Gerçekleri sezdirirsin
Canımdan da bezdirirsin
Yar yoluna ölmüşüm ben

Yana yana var divâne
El bağladım ol civâne
Ben neyim ki natuvâne
Yar yoluna ölmüşüm ben

Ben dervişe derman gerek
Yüreğime ferman gerek
Bugün beni sarman gerek
Yar yoluna ölmüşüm ben

Kefenimi biçin aktan
Gazel olur bu yapraktan
Ademoğlu hep topraktan
Yar yoluna ölmüşüm ben

Ölmeden ben ölmez miyim?
Ağlamadan gülmez miyim?
Ölümsüzüm bilmez miyim?
Yar yoluna ölmüşüm ben
 
Seyit Burhanettin Akbaş

Yorumlar