İletişim Ailede Başlar


Kayseri’de önemli bir konferans vardı. Öğretim Görevlisi Fatih Akbaba, İl Özel İdare Salonunda iki günde dört oturum düzenleyerek İletişim Ailede Başlar konulu konferans verdi. Kayseri’de Milli Eğitim Camiasının çok önem verdiği bir konferanstı. Konferansın oturumlarına Milli Eğitim Müdür Vekili Lokman Koçar, Müdür Yardımcısı Osman Elmalı, Şube Müdürü Mehmet Şahin, Kocasinan İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Melikgazi Milli Eğitim Müdürlüğü müdür ve şube müdürü seviyesinde katıldıkları gibi ikinci oturuma Vali Yardımcımız Kasım Fikret Dayıoğlu katılırken son oturuma da Kayseri Valimiz Mevlüt Bilici Bey bizzat katıldılar.
Dört oturuma katılan öğretmen ve idareci sayısını vermek ise neredeyse imkansız. Çünkü salon oldukça büyük ve katılım da oldukça fazlaydı.
Fatih Akbaba, tatlı dilli ve hoşsohbet bir insan… Her oturumda yaklaşık bir buçuk saatlik bir konuşma ve sunum gerçekleştiriyor. Programın sonunda da konferans konusunun adını taşıyan kitapçığını imzalıyor. İnsanlarla iletişimi iyi…
Kendisi Gazi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde öğretim elemanı… 1975 Kahramanmaraş doğumlu ve 1998 yılında Gazi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünü bitirmiş. Sadece edebiyat alanıyla meşgul olmamış, Başbakanlık Basın Müşavirliğinde ve BM Dünya Sağlık Örgütünde de iki yıl çalışmış. Yüksek Lisans eğitimini ve doktorasını da Gazi üniversitesinde tamamlamış ve 2001 yılında bu yana da aynı üniversitede görev yapıyormuş.

Başucu Denemeleri isimli kitabını görme fırsatım olmadı ama “İletişim Ailede Başlar” isimli kitabını bu konferansta görme fırsatı buldum. Bol fotoğraflı minik bir el kitabı ve bizim insanımıza aile içi iletişim konusunda etkili mesajlar içeriyor. Belki de bizim toplumumuzun okuma alışkanlığı fazla olmadığı için kısa ve öz mesajlar tercih edilmiş. Fotoğraflarla görsellik sağlanarak okuyucunun dikkati çekilmeye sağlanmış.
Editörlüğünü ve başyazarlığını yaptığı İmaj-A dergisini de internette görme fırsatı buldum.
Her ne kadar bir edebiyatçı olarak kıymetli hocamızın Gazi üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde herhangi bir kaydına rastlamasam da en azından “Kahramanmaraş Türküleri” üzerine bir tez hazırlamış olduğunu biliyoruz. 2001 yılından bu yana Gazi Üniversitesinde görev yapan hocamızın neden bugüne kadar üniversite kayıtlarına öğretim görevlisi olarak dahil edilmediğini ise gerçekten anlamış değilim. Ayrıca 2001 yılından bu yana öğretim görevlisi olduğunu söylediği Gazi Üniversitesinde Ali Yakıcı Bey’den aldığı “Kahramanmaraş Türküleri Üzerine Bir İnceleme” isimli yüksek lisans tezini 20.08.2003 tarihinde vermiş. Doktora tezi ile ilgili bir kayıt ise bulamadım. Eğer bir bilgi yanlışı yaptı isem affola, hemen düzeltmeye hazırım. Çünkü sevgili hocamızın kayıtları Ahi Evran Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı olarak Türk Dili Okutmanı olarak internet kayıtlarında çıkıyor. (2006) Hatta Kırşehir Meslek Yüksek Okulundan öğrencilerinin kendisine gönderdiği mesajları dahi internette bulmak mümkün… Doktora kaydı ise hali hazırda yok. Sadece Gazi Üniversitesinde af kapsamında doktoraya başvurabilecek öğrencilerin listesinde 038204405 numaralı öğrenci olarak adı geçiyor. YÖK’ten geçmiş herhangi bir doktora tezine rastlayamadım. Dediğim gibi hocamın da anlayışına sığınarak bilgileri düzeltmeye hazırım.

Yorumlar