Türküm Ben / Mustafa Türkaslan

Değerli Kardeşim Mustafa Türkaslan’ın “Ben Türküm” şiirini sevgili dostlar bana yollamışlar, teşekkür ederim.
Türk’çe düşünen, Türk’çe gören, Türk’çe yaşayan ve Türkçe konuşan bütün kardeşlerime bu şiiri armağan ediyorum.

Ben Türküm

Ben, Asyanın bozkırlarında
Tuğ kaldırıp, açı doyurup,
Çıplağı giydiren
Bilge Kağanım.
Yağız atlar sırtında
Anadoluya akın yapan
Tuğrul'um, Çağrı'yım
Malazgirt meydanında
Ak at üstünde ak kefenli
Alparslan'ım,
Haçlı ordusunu durduran
Kılıçarslan'ım.
Söğütte Ertuğrul oğlu
Kara Osmanım
Beyliği Devlet yapan,
Derleyip toplayanım.
Bursada Orhanım,
Kosavada Murad
Niğboluda Yıldırım.
"Ya sen beni al yada ben seni" deyip
İstanbulu alanım,
Atları denize süren
Gemileri karadan yürüten
Fatih Sultanım...
Ben mazluma Yunusum
Sevgi var gönlümde,
Zalime Yavuzum
Kılıç var elimde!
Üç kıtayı gezen benim
Adaleti yayan ben.
Merhamet öğreten benim
Aleme nizam veren ben.
Elimle beslediklerim vurur beni
Sırtımda taşırım hançer izleri
İhanete uğrayan benim
Sırtından vurulan ben!
Ben Nene hatunum
Duydum maskof sarmış Erzurumu
Bırakıp beşikte yavrumu
Kazma kürek saldıranım ben!
Kara Fatma, Çete Ayşe benim
Nice er bildiğinizden daha yiğidim!
Hınçaklar Taşnaklar iyi bilir beni
Kars da Van da tüm Doğuda
Sırtından vurulan
Moskofa satılan
Çoluk çocuk mezara doldurulan ben!
Daha yaşım onbeş onaltı
Benimde köyde yavuklum vardı
Dediler düşman
Çanakkaleyi sardı,
Başımda kına dilimde dua
Çanakkalede vurulan ben!
Seyit onbaşıyım
Bir mermiyi omuzlamışım
Bilmezler ki
Bir milletin tarihini talihini
Sırtlanmışım!
Sarıkamışta donan benim
Yemen çöllerinde yanan ben,
Resulun kabrinde nöbetteyim
Azığım yok çekirge yemekteyim,
Fahrettin Paşayım ben!
Samsunda meşale yakan benim.
Sakaryada Kocatepede
Düşmanı durduran ben.
Yunanı İzmirden denize dökenim
Mustafa Kemalim ben!
Kerkük te Musulda yok edilen
Türkistanda ezilen
Karabağda daha doğmadan
Şehit edilen ben!
Ruhi benim Süleyman ben
Anam Dursun dedi
Durmadan giden ben
Göğsünde Dokuz kurşun Bekir'im,
Hüzünlü Eylüllerde
Darağaçlarına yürüyenim
Bir, iki değil beşbinim ben!
Cudide Dargeçitte Gabarda
Yazın sıcağı kışın soğuğunda
Nöbet tutan ben
Vurulup tertemiz alnından
Şehit olan ben
Benim toprağı vatan yapmak için can veren
Benim bayrak solmasın diye kan döken
Ne Hırantım ne Ermeni Ne de Gürcüyüm
Elhamdülillah Müslüman Türk'üm ben!

Mustafa TÜRKARSLAN

Yorumlar